مروری بر جنس اسنکبیل (calligonum) در ایران

نویسندگان

علی اصغر معصومی

چکیده

بر پایه تجریبات بلند مدت شامل مطالعات هرباریومی و مشاهدات صحرایی, مروری بر جنس calligonumدر ایران صورت گرفته است. در این مقاله تعداد 23 گونه از ایران شناسایی می شود، که گونه c. molle litw.  به طور مشکوک است و نیاز به مطالعه بیشتری دارد. کلید شناسایی گونه ها و شرح یک گونه جدید به نام   c. alatosetosum maassoumi & kazempour نوشته می شود. گزارش قبلی گونه c. tetrapterum jaub. & spach  از ایران تایید نمی گردد.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

مروری بر جنس اسنکبیل (Calligonum) در ایران

بر پایه تجریبات بلند مدت شامل مطالعات هرباریومی و مشاهدات صحرایی, مروری بر جنس Calligonumدر ایران صورت گرفته است. در این مقاله تعداد 23 گونه از ایران شناسایی می‌شود، که گونه C. molle Litw.  به طور مشکوک است و نیاز به مطالعه بیشتری دارد. کلید شناسایی گونه‌ها و شرح یک گونه جدید به نام   C. alatosetosum Maassoumi & Kazempour نوشته می‌شود. گزارش قبلی گونه C. tetrapterum Jaub. & Spach  از ایران تایی...

متن کامل

گزارش جدید از جنس Calligonum L. در ایران

با مشاهده و شناسایی نمونه‌های هرباریوم مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان رضوی، گونه C. eriopodum Bunge شناسایی و در اینجا به عنوان گزارش جدید از استان خراسان جنوبی منطقه زیرکوه قاین برای ایران معرفی می‌گردد. این گونه از نظر صفات تاکزونومی با همه گونه‌های Calligonum در ایران تفاوت دارد.

متن کامل

گونه جدیدی از جنس .Calligonum L در ایران

گونه  Calligonum spinosetosum به عنوان گونه بومی و جدید از استان اصفهانن، بیابانهای  شمال آران و بیدگل نامگذاری و معرفی می‌گردد . این گونه  با همه گونه های ایرانی با داشتن تارهای میوه سوزنی، دوشاخه با حدود 6 میلی متر طول متمایز می گردد.

متن کامل

گونه جدیدی از جنس .calligonum l در ایران

گونه  calligonum spinosetosum به عنوان گونه بومی و جدید از استان اصفهانن، بیابانهای  شمال آران و بیدگل نامگذاری و معرفی می گردد . این گونه  با همه گونه های ایرانی با داشتن تارهای میوه سوزنی، دوشاخه با حدود 6 میلی متر طول متمایز می گردد.

متن کامل

مروری بر تاکسونومی جنس roemeria در ایران

در این پژوهش، موقعیت تاکسونومیک جنس roemeria متعلق به تیره خشخاش در ایران مورد بازنگری قرار گرفت. مطالعه نمونه های جمع آوری شده و هرباریومی، منجر به معرفی دو آرایه جدید به نام هایr. hybrida subsp. maculata  وr. refracta var. alba گردید. همچنین، پنج مترادف سازی به شرح زیر انجام شد:r. refracta var. albomarginata  وr. refracta subsp. occidentalis به عنوان مترادف های r. refracta var. refracta و r. ...

متن کامل

گزارش جدید از جنس calligonum l. در ایران

با مشاهده و شناسایی نمونه های هرباریوم مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان رضوی، گونه c. eriopodum bunge شناسایی و در اینجا به عنوان گزارش جدید از استان خراسان جنوبی منطقه زیرکوه قاین برای ایران معرفی می گردد. این گونه از نظر صفات تاکزونومی با همه گونه های calligonum در ایران تفاوت دارد.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید


عنوان ژورنال:
مجله گیاهشناسی ایران

ناشر: موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور

ISSN 1029-788X

دوره 17

شماره 1 2011

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023